اینتر وب | قالب وبلاگ, ابزار حرفه ای, آموزش وب نویسی

طرز تهیه شیرینی لقمه ای ترکیه

شیرینی لقمه ای,شیرینی لقمه ای ترکیه,شیرینی لقمه ای خوشمزه,

یکی از لذیذ ترین خوراکی هایی را که میتوانید در منزل برای عید جاسازی کنید شیرینی لقمه ای ترکیه لذیذ است که در پیوستگی مطلب ذیل طرز جاسازی آن را قرار داده ایم. مواد لازم برای تعبيه شیرینی لقمه ای ترکیه

طرز تهیه شیرینی لقمه ای ترکیه

یکی از لذیذ ترین خوراکی هایی را که میتوانید در منزل برای عید جاسازی کنید شیرینی لقمه ای ترکیه لذیذ است که در پیوستگی مطلب ذیل طرز جاسازی آن را قرار داده ایم.


مواد لازم برای تعبيه شیرینی لقمه ای ترکیه

    آرد سمولینا : ۳۰۰ گرم
    روغن مایع : ۳ قاشق غذاخوری
    ماست : ۱۵۰ گرم
    وانیل : ۱ قاشق چای خوری
    تخم مرغ : ۳ عدد
    آب : ۳ پیمانه

 
مواد برای جاسازی شربت

    شکر : ۳ پیمانه
    آب لیمو ترش : ۱ قاشق مربا خوری

 
طرز تعبيه شیرینی لقمه ای ترکیه

ابتدا در داخل یک ظرف مناسب، آرد سمولینا، تخم مرغ، ماست و روغن را می ریزیم و مواد را خوب مخلوط می کنیم، سپس در حدود ۱۰ دقیقه مخلوط را استراحت می دهیم.حال به سراغ تهیه شربت می رویم، ظرف در بر گیرنده محلول شکر و آب را روی گرما گذاشته و فرصت می دهیم لغایت آماده شود، بعد از

جوشیدن و چگال شدن شربت، آن را از روی گرما برداشته و کمی آب لیمو ترش را اضافه می کنیم، الان شربت را ساحل بگذارید، الی سرد شود.در این مرحله طرز تهیه شیرینی لقمه ای، به سراغ خمیر رفته و به اندازه یک گردو متعلق به جدا کنید، سپس آن را گلوله کرده و در روغن سرخ کنید. سپس شیرینی داغ را در درون شربت خنک شده، قرار داده و ۱۰ دقیقه صبر می کنیم.

شما در ضمن می توانید پس از قالب زدن خمیر، آنها را در درون سینی فر که سطح آن را با کاغذ روغنی پوشانده اید، بچینید و در فر با دمای ۱۵۰ درجه سانتی گراد به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه قرار دهید. می توانید در این طریق نیز شیرینی ها را به شربت آغشته کرده و یا داخل پودر قند بغلتانید. حال بعد از اینکه با شیوه تهیه شیرینی لقما ترکیه ای آشنا شدید، آن را در خانه تهیه کرده و تناول نمایید.

Web Directory



بازدید : 47 | تاریخ : جمعه 12 مرداد 1397 زمان : 10:09 | نویسنده : مروارید | نظرات (0)
برچسب ها : شیرینی لقمه ای , شیرینی لقمه ای ترکیه , شیرینی لقمه ای خوشمزه ,

آخرین مطالب ارسالی

ارسال نظر برای این مطلب


کد امنیتی رفرش